NCsoft, koreańska firma specjalizująca się w produkcji gier MMO, ogłosiła wczoraj wyniki finansowe za ubiegły rok. Liczby widniejące w jej raporcie przedstawiają się imponująco – w porównaniu do 2008 r. spółka zwiększyła przychody o 83%, a jej największym motorem napędowym okazał się Aion. Gra przyniosła Koreańczykom aż 217 mln dolarów.
W samej tylko Azji w produkcję
NCsoftu gra już ponad 3,5 mln nabywców, przy czym należy zaznaczyć, że w Korei Południowej tytuł obecny jest od listopada 2008 r. Z kolei dla zachęcenia do zabawy zachodnich odbiorców twórcy postanowili zorganizować walentynkową promocję – w najbliższy weekend wszystkie punkty doświadczenia zdobywane w grze będą naliczane podwójnie.
Wydany we wrześniu sieciowy cRPG dobrze zadomowił się w Europie i USA, mimo że branżowa prasa przyjęła tytuł z umiarkowanym entuzjazmem (średnia ocen wg
Metacritic.com wynosi 76%). Uwagę graczy mogła zwrócić szczególnie dopracowana oprawa wizualna projektu –
Aion stworzono na silniku CryEngine.
Jednak nie tylko
Aionem NCsoft stoi. W portfolio firmy ważne role pełną też takie MMO jak
Lineage I i
II (zapewniają odpowiednio 23% i 26% wszystkich przychodów). Marginalne znaczenie mają z kolei
City of Heroes oraz
Guild Wars, które firmę raczej promują niż faktycznie wzmacniają finansowo (4% i 3% przychodów). Pozycja marki
GW powinna się jednak odmienić pozytywnie w przyszłym roku, gdy na rynku zadebiutuje
Guild Wars 2.
W ubiegłym roku
NCsoft zanotował zysk netto na poziomie 160 mln USD. Jeżeli popularność koreańskich MMO dalej będzie rosnąć w dotychczasowym tempie, bieżący rok może okazać się rekordowy i przynieść firmie nawet 215 mln dolarów zysku.
Źródło:
Marek "Vercetti" Grochowski - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2010-02-11 19:11:31
|
|